17 juli 2011

Ellie en de stekelige planten

Ik kon het een tijd geleden echt niet laten me een venusvliegenvanger aan te schaffen. Ik had er enkele jaren geleden eentje, maar die was door een te strenge winter kapot gegaan.
Dit ding begint, net als de eerste precies ook al aan bloemetjes. Dat gaat binnenkort een serieus contrast worden, zoiets met dan van die witte bloempjes. Vooral het woord zoiets is van toepassing voor mijn vriend. Telkens als er ergens zo'n planten zijn ga ik er naartoe en hij maakt een grote bocht en ziet dan plots iets erg interessant aan de andere kant. Ik moet hem ook niet echt vragen dat plantje op te nemen of water te geven.

venusvliegenvanger
Vlieg gesandwiched
venusvliegenvanger


Ook nog onlangs op één van mijn wandelingen langs de Nete langs überschone plaatskes, viel me deze plant op.
Zo hard zelfs dat ik met mijn telefoon een foto genomen had, zodat ik achteraf kon achterhalen wat voor iets het is. Zou het een wilde (of grote) kaardebol zijn?

3 opmerkingen:

  1. het is inderdaad een kaardenbol; zeer mooie en interessante plant. Zo zouden de vogeltjes drinken uit de 'bekervormige' bladeren, ook zouden insecten erin verdrinken en verteerd worden (een beetje als bij vleesetende planten). Prachtige plant om in een wilde tuin te hebben. Via zaad erg gemakkelijk te vermeerderen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ken de plant niet !Maar is wel een schoontje ..

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Precies toch nog maar eens enkele wandelingetjes langs de kaardebollen plannen. :)

    BeantwoordenVerwijderen