20 juli 2011

Het speldenkussenke

Men moet toch beginnen met wat men basic nodig heeft. Namelijk een speldenkussen. Aangezien ik van moederlief een naaimachine gekregen heb, moest ik mij nu voorzien in een speldenkussen.

Weinig ervaring in de kunst der naaien en ik wou zelf al iets in elkaar flansen zonder vooraf gezochte tutorial of patroon. 
Voorzien als ik altijd ben, begin ik daar aan, ergens laat in de avond, wanneer er weinig geduld en licht te vinden is. Erg goed voornemen voor iemand die eigenlijk niet kan naaien. Maar dat moet en zal dan doorgaan.

Stekelige planten idee
pincushion sketch


De, nogal lichtelijk, ruwe uitvoering
cactus pincushion



Nu ja
de spelden blijven er toch mooi inzitten
Das al wat telt

maak ik mezelf wijs


En ik had toch een schets!

3 opmerkingen:

  1. Daar begint het allemaal mee, op naar het volgende !!!
    En als je het niet weet, mag je altijd een bavetje maken voor het goede doel (grapje ;))

    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nu ben ik vooral erg nieuwsgierig welke naaimachine je gekregen hebt. Ben je ook naar Maastricht geweest?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Pluisje, een bavet gaat nog een serieuze uitdaging worden :)

    Rakketak, het is een oude machine die mijn moeder blijkbaar nog had staan. Ze zei dat die niet meer werkte, maar na wat smeerwerk en paar schroeven vastdraaien onderaan, want er was een soort van stang los, werkt die toch behoorlijk.
    Maastricht is voorlopig nog niet doorgegaan, maar nu deze machine het doet, gaat het alleen maar zijn om naar de stofjes te kijken en terrasje te doen ;)

    BeantwoordenVerwijderen