22 februari 2012

Dagen zonder vlees

Gisteren zag ik op het nieuws dat er een actie loopt van dagen zonder vlees. Toen ik het nieuwsbericht zag, dacht ik van, awel ja... waarom niet. Ik eet tegenwoordig toch niet zo heel veel vlees meer, dus misschien kan ik eens proberen van er ineens eens 40 dagen van te maken. Het is niet dat ik express weinig vlees eet of bewust vegetarische neigingen heb, nee, dat is gewoon uit gemak. Single zijn en rotslecht in het plannen van wanneer ik wat ga eten, zullen ook wel een bepalende factor zijn.
Het gaat niet makkelijk zijn... zekers niet.
Hier thuis ben ik er redelijk gerust in. Buiten dan de paar potjes bolognesesaus en nog een pakje kalkoenlapjes die in de vriezer zitten, maar voor de rest is er geen vlees in huis.
Alleen het buitenshuis eten, dat gaat lastiger worden. Vrijgezel zijnde, ga je af en toe nog wel eens een maaltijd bij de ouders of grootouders mee pikken. En ja, als zij niet meedoen, dan gaat de verleiding veel groter zijn. Of de algemene peer pressure, een nachtelijk kebabke bij het uitgaan is vaak toch zo enorm verleidelijk.

Benieuwd of ik het volhoud. Maar elke dag is weer wat gewonnen.

3 opmerkingen:

  1. typisch iets voor u.de mama

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ga ook proberen! Ik ben wel gewoon van vlees te eten (want met twee, als ik voor mijzelf moet koken wordt er gewoon niet gekookt :P), maar probeer de hoeveelheid wel altijd te beperken. Nu proberen de gewoonte te kweken van af en toe vegetarisch te eten (want dat is iets dat echt maar moeilijk lukt hier). Veel succes!

    BeantwoordenVerwijderen